NÕUANNE: Kuidas hoida oma südant tervena!

Viibi värskes õhus ja harrasta liikumist! Alustuseks sobib väga hästi isegi veerandtunnine  jalutuskäik. Kehaline aktiivsus aitab suurendada HDL-kolesterooli ehk nn. hea kolesterooli hulka veres. Liigu vähemalt kolmel päeval nädalas 30 minutit järjest, nii et nahk läheks soojaks. Südamele on kasulik veel olenevalt tervislikust seisukorrast jalgrattasõit, tantsimine, ujumine. Kui vähegi võimalik, kasuta lifti ja liikuvate eskalaatorite asemel treppe.

Toitu tervislikult! Söö vähem soola ja loomset päritolu toiduaineid! Söö rohkem täisteraleiba ja teisi kiudainerikkaid toiduaineid: puu- ja köögivilju, pähkleid. Rohkem võiks süüa kala. Lõhe ja forell on kõige südamesõbralikumad kalad. Südametervise hoidmisel on abi ka erinevatest toidulisanditest ning mõnest käsimüügiravimist.

Energiatoonikum südamele on rahustav vahend kergete südamehäirete, väsimuse ja kurnatuse korral. Lahus sobib hästi vanemas eas  inimestele, sest siis tekib väsimus kiiremini ja  ülekoormus annab rohkem tunda. Mikstuur sisaldab ravimtaimede ekstrakte, B-grupi vitamiine, rauda ja teisi mikroelemente.

Südametablettide koostisse kuuluvad tunnustatud toimega komponendid: omega-3 rasvhapped, küüslauguekstrakt, 14 vajalikku vitamiini ja antioksüdanti ning mikroelemendid. Need toitained on südame-veresoonkonna hea seisundi säilitamiseks väga vajalikud. Kalaõlis leidub rikkalikult asendamatuid rasvhappeid (EPA+DHA), mis omavad tähtsat osa vererõhu, kolesterooli ja triglütseriidide taseme reguleerimisel. Küüslauk aitab tagada normaalset kolesteroolitaset veres. B12-vitamiin ja foolhape aitavad kaasa vere punaliblede moodustamisel.

 Kalamaksa- ja kalaõlitooted on vajalikud südamele, ajule, silmadele ja immuunsüsteemile. Oluline on toidusedelit rikastada omega-3 rasvhapetega. Omega-3 rasvhapetel on soodne mõju südame- ja veresoonkonna haiguste ennetamisel:väheneb rütmihäirete tekke ja äkksurma oht, trombide tekke võimalus, mõningal määral võib väheneda vere üldkolesterooli tase, paraneb veresoonte elastsus, mis mõjub soodsalt kõrgenenud vererõhu puhul. Need toidulisandid mõjuvad ka hästi meeleolule ja kiirendavad mõtlemist.

Koensüüm Q10 ehk ubikinoon on rakkude energiatootmise tagamises kõige tähtsam osaleja ja võimas antioksüdant. Eakad ja erinevate terviseprobleemidega inimesed, kelle organism ei suuda ubikinooni toota, saavad nende kapslitega tõhustada oma organismi energiamajandust ja lisada positiivset toimet südamehaiguste korral.

Südametilgad on toidulisand, mis sisaldavad piparmündi-, veiste-südamerohu- ja palderjanitinktuuri ning viirpuu vedelekstrakti. Südametilgad toetavad südametegevust, leevendavad ärevust ja pinget. Soovitav annus 3 korda päevas 20-25 tilka.

Magneesium on oluline mineraalaine südame, lihaste, veresoonkonna  ja närvisüsteemi normaalseks toimimiseks. Magneesium osaleb närviimpulsside ülekandemehhanismis ja on vajalik veresoonte ja lihaskoe lõõgastumiseks. Apteegis  on magneesium saadaval tablettidena ja mikstuurina, aga ka õlilahuse spreina nahale piserdamiseks või magneesiumkloriidi helvestena jalavannide tegemiseks.

Südameaspiriin- näidustus: infarkti ja insuldi ennetamine, kuulub tromboosivastaste ainete ravigruppi. Ravi on pikaajaline ning seda võib alustada pärast arstiga konsulteerimist. 

Kokkuvõtteks:säilita aktiivne eluhoiak,väldi pingeid, pahasoovlikkust ja stressi, sest negatiivsus tõstab vererõhku ja koormab asjatult südant.

ELA KOGU SÜDAMEST!

Tagasi |
Jaga
Blue Berry -20% D-pärlid -15% Dida -20% Linex -20% Marsimehe -20% Oral-B elektrilised hambaharjad  -20% Pamol tabletid kuni-30% Strepsils losengid kuni-25% Tone tabletid -20% Ibumetin tabletid kuni -30%
Vaata kõiki
info@benu.ee