19.05.2021
19.05.2021
Meditsiinivaldkond areneb pidevalt ning uusi teadmisi ja avastusi lisandub iga päev. Seda enam tõuseb päevakorda vajadus informatsiooni jagada ning valdkonnas töötavatele inimestele koolitusvõimalusi pakkuda. Samal põhjusel sai alguse ka TamroLearn.
Tamro HR partneri Gerli Kivistiku sõnul on apteekritel soov ning ka seadusest tulenev kohustus end pidevalt koolitada, uusi ravimeid ning ravimeetodeid tundma õppida. “Sellest lähtuvalt tundsime, et on vajadus luua koolituskeskkond, kus kõik koolitused on apteekritele kergesti kättesaadavad,” selgitas ka.
Teiselt poolt on koolituskeskkond heaks võimaluseks tarnijatele ja erialaspetsialistidele, kes saavad tooteid, teenuseid või uusimate ravivõimaluste lähenemisviise asjaosalistele tutvustada.
“Kõik see aitab apteekril kiiremini uute teadmisteni jõuda ning klientide muredele ja küsimustele lahendusi pakkuda,” lisas ta. Lisaks apteekritele kasutavad koolitusplatvormi ka Tamro kontori ning logistikavaldkonna töötajad.
Kivistiku hinnangul on koolitused kolinud suures osas küll veebikeskkonda, seda ennekõike praeguse epidemioloogilise olukorra tõttu, kuid kindel on see, et saalikoolitused ei kao lähitulevikus kuhugi. “Inimesed vajavad ka suhtlust kolleegidega, kuid veebikeskkond annab võimaluse töötajatel läbida vajalik koolitus igal ajal ja igal pool. Näiteks ei pea aega kulutama kuhugi kohale sõitmiseks,” näitlikustas ta.
TamroLearn keskkonnast leiab nii töötajatele kohustuslikke kui vabatahtlikke koolitusi. Konkreetse koolituse ülesehitus sõltub eesmärgist ja auditooriumist ning vastavalt vajadusele on keskkonda võimalik sisestada nii lugemismaterjale, faile, esitlusi kui ka videoid.
Koolituse läbimiseks on võimalik läbida test, mille tulemusel väljastatakse töötajale tunnistus või õpimärk. “Seda teeme valdavalt kohustuslike koolituste puhul,” täpsustas HR partner. Samuti võib keskkonnas jagada asjaosalistele vajalikku tagasisidet.
Kivistiku sõnul on koolituste teemade ring väga lai ning valdavalt korraldatakse koolitusi teemadel, mis on käesoleval ajahetkel asjakohased – näiteks on hiljuti läbi viidud koroonaviirusele ja vaktsineerimisele keskenduvaid koolitusi.
“Märtsis viisime läbi esimest korda koolituse koostöös EAFS-ga ning selle koolituse läbimine andis apteekritele ka vajalikke täiendkoolituspunkte,” kommenteeris Kivistik. Aasta alguses korraldati aga koolitus koostöös Pensionikeskusega, kus Tamro ja Benu apteekide töötajatele räägiti muudatustest pensionireformis.
Lisaks leiab koolitusi veel ka näiteks klienditeeninduse ja kosmeetikatoodete valdkonnast. “Praegune suurem projekt, mis meil käsil on, puudutab samuti kosmeetikatooteid, kuid esmakordselt filmime ise koostöös partneritega koolituse üles,” märkis ta.
“Seega, kui on soov ja tahtmine mõnda teemat apteekritele või ravimite hulgimüügitöötajatele edastada, kuid sobivat materjali endal ei ole, siis aitame selle kokku panna,” ütles HR partner.
Iga uus lahendus vajab harjumist ning sama kehtib ka TamroLearn kohta, mis vajas põhjalikku tutvustust ja sisseelamise perioodi. Nii käidi apteekides uut platvormi ja selle kasutamise võimalusi tutvustamas.
Loomulikult esines päris alguses ka humoorikaid äpardusi. “Kuna platvormi kasutavad ka Läti ja Leedu kolleegid, siis esimeste koolituste puhul said nemad kogemata Eesti koolitustele registreeritud,” meenutas HR partner lõbusat seika. “Segadust kui palju, kui postkasti laekub eestikeelne kiri 2000 inimesele üle Baltikumi ning aru ei saa, mis seal kirjutatud on!” muheles ta.
Tänaseks on aga koolituskeskkond saanud palju positiivset tagasisidet. “Kui mõni koolitus mingil põhjusel läbi selle platvormi ei toimu, siis juba saame tagasisidet, et miks, sest nii mugav on ju seda kasutada,” sõnas Kivistik.
Aina rohkem kasutavad koolituskeskkonna võimalusi ära ka Tamro koostööpartnerid, mille üle on asjaosalistel väga hea meel. “Tööd on veel palju, kuid tulevik on paljulubav,” ütles ta.